Zsámbéki Színházi Bázis
A romtemplomtól a bázisig
Norvég Civil Alap

Átrium Film-Színház
spacer
Peter Weiss
Jean Paul Marat üldöztetése és meggyilkolása, ahogy a charentoni elmegyógyintézet színjátszói előadják De Sade úr betanításában
Die Verfolgung und Ermordung Jean Paul Marats dargestellt durch die Schauspielgruppe des Hospizes zu Charenton unter Anleitung des Herrn de Sade
Hangulatkeltés szünet nélkül

A Gergye Krisztián Társulata és az Átrium Film Színház koprodukciója További produkciós partnerek: Zsámbéki Színházi Bázis /a Kultúrbrigád / Figura Stúdiószínház Gyergyószentmiklós
Fordító: Görgey Gábor
spacer
spacer
Képgaléria: Előadás_Zsámbék
Szereposztás
Jean Paul Marat:Fullajtár Andrea
De Sade márki:Takács Katalin
Simonne Evrard:Egri Márta
Charlotte Corday:Sipos Viktória
Duperret, girondista képviselő:Kerekes Viktória
Jacques Roux, szerzetes:Melkvi Bea
Kikiáltó:Szalontay Tünde
Popó:Bodor Johanna
Kokó:Lőrinc Katalin
Kukuriku:Murányi Márta Tóth Evelin
Coulmier:Tárnok Marica
Rendező: Gergye Krisztián
Koreográfus: Gergye Krisztián
Produkciós vezető: Gáspár Anna
Jelmeztervező: Béres Móni
Fordító: Görgey Gábor
Maszk: Károlyi Balázs
Zenei vezető: Tóth Evelin
Rendezőasszisztens: Bogdán Zenkő
Bemutató:2014. 10. 29. Munkabemutató: Zsámbék Színházi Bázis 2014. 08. 31.
Előadás ismertető

Peter Weiss színháztörténeti jelentőségű drámája egy kortárs alkotó számára megkerülhetetlen feladat. Ez a mű, a mindenkori jelen, a kiélezett korszakok kontextusában olyan létkérdéseket fogalmaz meg, amelyek feltétele nélkül az ember képtelen belehelyezni magát a világba. Bár a kérdésekre adható válaszok nem felszabadítóak, a lét értelmetlensége, a világból való kiábrándultság megmagyarázhatatlansága mégis elnyeri létjogosultságát, ami jó esetben tettre és felelősségvállalásra sarkallja az egyént, és az emberiség jobbításának szándékát hívja elő. A koncepció jelentős ereje, hogy csak női szereplőkkel adnánk elő a drámát, amely számos szabad értelmezést nyit meg, például a férfi mint forradalmár hiányát a jelenkorban, a nők egyre jelentősebb szerepvállalását a társadalom alakulásában, rávilágít a nemi szerepek eltolódására, és a közéleti személyek hitelességére. Egy olyan abszurd társadalmi képlet, amelyben férfiszerepek szövegei nők szájából elhangozva talán érvényesebben hathatnak, miközben a világtól és férfiaktól elzárt őrülteknek titulált nők tablója egyben a terméketlenséget is jelzi.
Gergye évek óta olyan drámai műveket választ, (Nádas Péter: Találkozás, Temetés / Heiner Müller: Kvartett / Agota Kristof: Egy elsurranó patkány/ Beaoudon: Mi a neved? ), amelyek megvalósításában kiemelt jelentősége van az előadók fizikai megnyilvánulásának, amely által a jelenlét maga is kortárs táncként értelmezhető. Ez a botránymű totális színházként működik. Meghatározhatatlan műfajiságával a mozgásnak, a pantomimnek kiemelt jelentőséget biztosít, és táncos alkotóként a személyes érintettségre, és ezáltal a testi megnyilatkozásokra helyezném a hangsúlyt.


© 2024. Zsámbéki Színházi Bázis - THEATER Online - theater.hu

A Zsámbéki Színházi Bázis hivatalos honlapját a

http://zsambekiszinhaz.hu/

címen éri el.

 

Ezen az oldalon - a kis ablakot bezárva - a Bázis és jogelődjei korábbi évadairól talál információkat.